Powered By Blogger

Friday 22 August 2008

Sambut bday!


Happy Birthday Linda! Terperanjat eekkk dpt cake tiba2!


Sebelum tepat kul 12 mlm, bawa dorang berjalan2 di sekitar Bandar Lumut..duk tepi laut berdekatan jeti yang nak menuju ke pulau. Dorang kata aku dah gemuk..Betul tu..Itu stock dari bulan Mei dan Jun. Tak lama lagi turun lagi sebab dah mula tak selera nak makan nasi! Tapi Mc Donald masih selera! Hmm..macam mana nak kurus macam tu!


Hahhhhh! Tengok dah lihatlah perbandingan si Pooh Bear aku dan Linda punya. Baru aku sedar rupanya Pooh Bear aku itu lebih dari badan aku. Padanlah bila tidur syok aja peluk dia! Sorry arr Linda..Bear Linda tak cukup besar utk akak peluk! hahah



Sakit kepala atas sebab Cinta...oppss..atas sebab kerja sebenarnya berakhir pagi tadi. Aku diminta pengesahan signature dari Timbalan KP..hmm..boss Ky. Pagi2 lagi aku dah tercongok2 depan IPD baru tu. Sambil tu tengok jugak kalau2 kereta KY ada di situ. Ahh biarlah dia. Nasib DSP tu ada..rupanya memang dia sedang tunggu aku. so tak lamalah aku perlu menunggu,cuma sebelum jumpa dia adalah sorang mamat tu tunjuk office Timbalan KP tu. Baik hati mamat yang ingatkan aku Cina. Hmm..Biasalah tu. Pot pet pot pet..Selesai urusan,aku pun turun. Dalam hati,kalau Ky nampak Pinky ada di luar pagar,mesti dia ingat apalah aku buat kat balai. Hahah!
Keluar dari pagar,aku jalan terus aja tanpa toleh2,aku terdengar bunyi hon. Dalam hati 'gatal punya polis,pantang nampak pompuan mesti nak hon. Mengada!' Bila kereta tu lepas aja,baru lah aku toleh, Laaa.. Ky rupanya! Hahah! Free aja dapat 'gatal' dari aku! Dia call dari dalam ofis mengadap aku di luar pagar aja! Katanya lepas briefing dia akan jumpa aku.Tapi dia tak dapat jumpa aku terus sebab dia ada briefing. Nak jumpa aku pun tak dapat lagi hari ini sebab kena bawa OC pulak masuk pulau sebab dorang nak solat Jumaat dalam pulau.
Sebelum itu, I managed to hand over two applications pada pukul 11.40 am. Big boss pertama kali jumpa aku. Bila baca profail company yang ada nama aku.,sempat lagi tanya siapa ini 'Ros***?' Aku jawab perlahan aja 'sayalah' Aku tak taulah dia faham atau tak pasal apa2 yang aku type! Ntahlah. Pembantu aku hari ini agak slow. Nasib baik aku tiba-tiba dapat idea untuk tambah isi. But still my words are suck!
Hari ini dapat tengok rumah sewa baru aku. Yeah! RM350 with 3 rooms. Master bedroom ada aircond lagi! Hmm..Dia minta aku extra RM200.00 lagi. Tak kisahlah yang penting aku dah ada rumah untuk berehat dan selamat untuk aku tergolek ke sana dan ke sini. Tapi nampaknya bajet kena tambah lah. Aduhai..Pening gak kepala! Keta & rumah!Minyak lagi..aduh hai..Inflasi akan bertambah untuk kehidupan aku kini! Kena jimat2 lah macam ni!

2 comments:

Mr Aan said...

nmpk sdp je kek 2....
nk sket

roserose*MrsYusof* said...

Amer,

Sy mkn pun sekeping aja..tak lalu lah nak mkn banyak2..nanti gemukkkkkss!