Powered By Blogger

Wednesday 6 August 2008

Balik semula ke Teluk

Selepas hampir seminggu di hotel, aku kembali semula ke chalet. Selama aku tiada, orang kuat aku;DO and maintenance yang berhempas pulas menyediakan segala keperluan tetamu dan juga menyiapkan bilik2 untuk tetamu.
Paling best maintenance menyelesaikn masalah air di sini . Tu yang best..tapi yang tak best nak menjawab ngan tetamu yang tak sabar2. Napalah tak sabar ya..! Bab elektrik pun dia boleh handle.air cond dan juga saluran dan saliran yang tersumbat..Cuma bab air & elektrik kena potong aja dia tak leh handle kecuali tuan punya hotel ini..Hahaha
Semalam semua trainee seramai 17 orang telah sampai dan untuk di chalet hanya 5 orang aja instead of 6 orang. Tak kisahlah..yang penting ada staff and barulah senang aku nak jaga chalet yang tak seberapa ni.
Kawan2 aku dari htl Kampar dtg interview semalam dan GM bgtau kalau dorang boleh datang sini kerja, Gm tak kisah dgn gaji ..Yang penting jalan kerjanya!
esok sorang lagi datang. aku harap dapat team yang bagus.
Ky kursus sejak hari Sabtu sampai hujung minggu ini. Anak sedara dan keluarga abang Ky buat family day di tempat aku. Hmm..berkenalanlah aku dgn anak sedara dia yang sekepala ngan aku! Actually aku dah kenal dan dorang semua beritau bestlah aku jadi makcik depa! Gila tu! Hahaha! Apa pun aku harap Ky balik dan dpt join ngan family abang dia ni! Beberapa hari ini ,aku kurang naik angin ngan Ky selepas 3 hari tak bercakap ngan dia. dia kata dia tak nak bagi aku berpeluh sebab cuaca panas ! Entahlah! Sabar ajalah!
Hari ini aku mengamuk kat seorang maintenance di hotel yang telah ditamatkan riwayatnya hari ni dengan hotel ini. Aku ??memang jahat kalau staff tak hormat aku..Nama aku pun dia tak tau..main panggil aku kakak aja..Ingat aku ni kakak dia ke? Kalau citer kat belakang
' Apa ingat itu perempuan,saya tak ada takut...' hahaha..tak takut??? Hari ini jugak aku memperbesar2kan cerita dia tunjuk video porno kepada budak2 trainee baru tu. Hari ini berlaku,hari ini jugak aku report kat HR and GM. Aku dan Asst Mgr jadi saksi untuk upacara 'mentamatkan riwayat' dia di hotel tu sebelum maghrib tadi. Hmmm..semua terperanjat aku naik angin hari ini.
Habis semua department aku langgar, Housekeeping,laundry,front office dan kitchen..Semua aku kaco! Kecuali f&B saja..yalah sejak aku duduk F&B aku jadi neutral dgn senior captain tu. aku dah tau masalah dia yang susah nak mengarah orang sebab dia tak ada kuasa. Aku nak dengar aja cerita2 belakang tentang aku. Aku nak dengar orang kata aku kacau operasi hotel...Aku nak dengar..tapi aku tak hairan since GM bagi aku title yang memboleh aku kacau apa department yang aku suka....Gila kuasa??? Lantaklah depa nak cakap apa.Aku tak kisah. Aku cuma nak betulkan apa yang tak betul aja. Memanglah aku pun belum tentu betul seratus peratus tapi...aku cuba ringankan kerja GM aja. Selama ni semua dia buat. Asst dia kurang..aku tak kata tak buat..cuma kurang aja..Mungkin dia fikirkan kesihatan dia kot...
Barang yang hilang di chalet pun buat susahkan aku! mesti GM kata aku tak jaga betul2 resort dia. Tapi aku akan kerat2 orang yang curi air cond tu...Time aku tak ada kot dia buat kerja.Tapi tadi aku tegur DO..kalau lock ..itu orang takkan boleh masuk itu tempat seminar dan ambil itu air cond. Kurang ajar betul!

2 comments:

Murni Rosa said...

Hai Rosram... blogger yang unik, selalu posting dengan bahasa melayu. :-) hehehe.. sudah lama tidak ngobrol via shoutbox, ya?

Omong2, saya sudah put award di blog saya buat kamu. Bisa diteruskan buat award teman-teman kamu yang lain, koq ;-)

Sukses, Rosram! ;-)

roserose*MrsYusof* said...

Indrasari, I have left some comments at your blog. It was such and honour for me. I love you for that!


Thanks for the award! I never dream to have that while did the blog writing.

Sukses, Indrasari.