Thursday, 20 September 2012

Selamat sampai..

Alhamdulillah.aku selamat sampai di BP pd hampir 5 pagi. Fetched by my mom.
Thanks mom. Good to see you again.
Felt so akward coz my husband not with me this time. Hope he will be okay without my present there in Manjung. Well, tomorrow is the day thT i should get massage treatment by mom. Hope that i could stand with her cutest fingers on my body ..all over. I shall assist my sister to finish her sewing order for 50 baju kurungs..that sounds crazy.
To see Bejah,another uncle from another grandmother side of my mom. Regarding on the hall rental of Dewan Jubli Intan for somewhere in December. Hope its still available for the 2nd Dato Bentara Luar's family.
  Hope it will goes well and hope my vacation at hometown will be fruitfull.

Tuesday, 18 September 2012

Rindu akan datang semula

Selepas beberapa lama bercuti,aku diizinkan suami utk bercuti seminggu di Batu Pahat. That is great!
Balik kali ni naik bas aja,sebab balik sendirian aja.
Apa yg aku tau, rinduku pada suami akan menjadi sasau setelah agak lama 'berkepit' sentiasa.
Dahlah aku risaukan kesihatan dia tu. Hari ni aja kes tohmah ke ats dia oleh tauke ayam2 Vietnam tu atas sebab dia tak selesaikan pembebasan  ayam2 tu.
Hmm..sounds not good. Kadang2 tauke ayam2 tu lebehhh...ingat balai ni bapak dia punya agaknya..ingat mcm gangster main boleh kuar masuk lokap tanpa prosedur..memang lahanat la apa yg dia tohmah  Ky tu. Ya Allah, selamatkan suamiku dari segala hasad dengki manusia2 jahat.
Hantu tu pun satu...pedengki..


Kenal ke diri sendiri?

Kadang2 apa yg jadi pada diri sendiri..kita pun tak faham.
Tanya lah diri, apa,mengapa,bagaimana.
Namun masih  tidak difahami,
Sampai bilakah?

Monday, 17 September 2012

Samsung Galaxy Note 10.1

Baru  2 hari dapa  gift dari suami..kerana ..hmm..mungkin aku jaga dia dgn baik ..hehheh..perasan aku ni...Gadget baru ni buat aku kena belajar lagi.
Byk features..tp best Insya Allah..aku akan dapat kuasainya..


Thursday, 13 September 2012

Trip ke Grik

Bunyi trip mcm naik bas beramai2 tp sebenornya gi berdua aja. Harap2 segala tuntutan akan berjaya.Cukup2lah Ky dibuli. Berilah dia ruang utk hidup bahagia bersamaku. Ampunkan dia. Kita hanya manusia,sedangkan Rasullullah saw ampunkan umat. Tapi kalau dilihat hingga ke akar umbi sapa yang berura3 tuk cer. sendiri ingatlah ya. Sudah dia yg minta,kabarnya..Apapun yg dituntut adalah utk kepentingan semua.
  Alhamdulillah,perjumpaan bersama seorang Ustaz membuahkan hasil. Mungkin inilah masanya dia menolong aku,setelah aku membantu kumpulan mereka membuat mesyuarat di tempat kerjaku yg dulu. Walaupun aku tidak menyangka sebegitu mudah,namun itulah berlaku. Kerana mengenalinya ,kami hanya duduk di bilik dia..aahhh aku berangan agaknya. Mungkin orang lain pun dpt keistimewaan begitu. Cuma sebenarnya dia bukan incharge bab2 tuntutan kerana dia lebih besar jawatannya..dan bahagiannya jenayah..andaikata sistem hudud berjaya,Mungkin Ustaz itulah yang akan menjadi lebih sibuk. Sibuk pulak aku ni ya,

 
Dalam perjalanan pulang,pelbagai cerita bersama suami walaupun aku agak mengantuk. Biasalah tu.  Dah terikut stail Ky lak..kalau tak memandu ,kena aircond mesti rasa nak tidur @mengantuk. Biasalah.
 Singgah KK ambil anak2,cuma aku risau bila si anak kecik cari duit raya dia yg dikatakan ada telah hilang. Puas dia mencari dalam masa 10 minit,namun tak berjumpa. Bila telefon abangnya,katanya dlm file plastik yg dikepil bersama sijil kelahirannya. Azim lak kata mungkin abang yg sorang lagi meminjam..Hmm..that I could believe.(Susah betul aku nak teruskan ayat2 dlm BM-ada aja tercampur BI). So nothing to said more. I knew what I am thinking. Tak palah bukan hal aku,tp apa2 akan kena mengena ngan Ky.
Apa yang aku nampak Ky sayang anak2,harap2 anak2 pun sygkan abahnya sama. Bukan kerana ayahnya memberi segala kemudahan dgn pemberian.
Si kecik punya akaun tak lepas kerana bila nak buka akaun bersama,Ky punya rekod kat Bank Rimau ada dlm sistem mereka. See,di sini CITOS memainkan peranan penting. Azim lepas dan aku dapat lihat muka telusnya dan happy bila duit raya masuk dlm akaun dan tercatit dalam bukunya. Mungkin ini kali pertama setelah lahir hampir 15 tahun. Aku ni...The urge to manage them is so hard but I know I can't do it coz they got their own mom. Terabai..dahlah selama Ky n their mom bercer,the x terlalu demoralize..Hmm..mungkin aku tak dapat merasakan itu tapi aku cuma membayangkan betapa maha dahsyat hidup dia yg nak membesarkan anak2 sendirian tp tiap2 bulan masuk akaun x, segala hutang dgn beberapa ditanggung sendiri oleh Ky.
Itu yang aku kata Ky dibuli oleh dia indirect way hanya kerana kesilapan nak kata besar tidak,nak kata kecil pun tidak..apa pun tidak kena mengena dengan aku walau sebesar kuman .Itu yg pasti~~Dan bila ayat gurauan Ky mengenai menyesalnya aku hidup bersama dia..Aku sedih giler..nasib baik dapat disembunyikan dgn cermin mata hitam Bonia ku.
Aku tak pernah menyesal pun walau pun aku dapat mengagak semasa zaman ngorats2. Cuma aku positif,kalau ada rezeki ..Insya Allah semua itu akan berakhir..
Aku risaukan Ky,tapi aku tak pernah risaukan diri aku sebab yakin ada jalannya..Insya Allah.
 

mimpi

Mimpi yg sungguh kelakar,3 men dtg meminang.siap bawa cincin 2 bentuk ,dgn surat mohon nikah n segala dokumen.Mereka dtg pd ms yg sama.Bila aku tgk cincin2 tu siap ckp ngan mak 'tak pandai pilih mcm Usop'. Sdgkn keadaan di rumah BP n masih budak lagi. Arwah Nyang Yang ada lagi n jiran lama kt Tmn Bakti pun ada,Mak Siah dtg htr mknan n tanya ramainya org dtg Along..Mimpi mainan tido.N 3 org tu semua asal Melaka. ;)

genap sebulan

Hari ini tepat sebulan aku tanam anggur.

Sunday, 9 September 2012

Grand Ipoh Homestay: Interior and Exterior

Grand Ipoh Homestay: Interior and Exterior: **Please Download Map @ Download Flyers TAB For Future Reference**

Ipoh Homestay: Ipoh Homestay

Ipoh Homestay: Ipoh Homestay: North Homestay Ipoh No. 20, Jalan Chepor Indah 33, Taman Chepor Indah, Perak. Facilities: - 3 Bedrooms (3 Queensize bed + 1 Double Dec...

Ipoh Homestay: Ipoh Homestay

Ipoh Homestay: Ipoh Homestay: North Homestay Ipoh No. 20, Jalan Chepor Indah 33, Taman Chepor Indah, Perak. Facilities: - 3 Bedrooms (3 Queensize bed + 1 Double Dec...