Powered By Blogger

Sunday 17 August 2008

Sabtu & Ahad!


Buah kedondong telur pindang

Cuti sekolah bermula. Tempat ku diserang sehingga tak cukup bilik! Penuh bilik dan campsite! Ada 2 group di tapak khemah. Masing bawa set karaoke memasing. Terpanggil2 aku nak join tapi aku masih jaga line aku sebagai orang besar di situ. Tapi aku kecil aja orangnya!
Sabtu malam ada BBQ dinner,hmm..inilah pertama kali aku jaga sendiri sejak aku datang ke Teluk Batik ni. Berpoluh-poluh den menggrill ikan,ayam,udang,sotong! Bau asap kat baju dan rambut aku yang bersanggul macam mak nenek ni tak boleh nak cakap lah. Tapi group ni memang sempoi, tak cerewet langsung! Aku sendiri merasakan kami panggang items agak lambat but they managed to get whatever they wanted to eat. Ada balance ikan dan sotong lagi!
Habis aja function aku ...aku kena hantar 2 staff balik ke hotel. Chiiitt! Aku bagi bisness tapi aku yang kena transport. Logistik tu tetap aku yang handle gak! GM dan AOM memang tak ambil kisah sangat sebab dia tau aku boleh buat! I know you can do it!hmm..Macam2 lah..
Hari ni pulak tempat yang penuh riuh ni sudah agak kurang tapi parking tetap full.



Grup UI*A yang keluar dari hutan pukul 2 petang dan terus lunch di tempat aku. Ok gak! Tapi masa barang2 nak dibawa balik ke hotel,budak2 tu buat kerja lambat. Tak ketuk,tak jalan! Hahahha! Apa lagi keluar lah suara mak tiri aku tahap wali! Aku dah pesan,aku siap mandi semuanya aku nak siap. Dengan chef baru yang kawan aku di hotel lama pun terperanjat! Staff 8 orang..siapkan..dalam masa 10 minit,smua brang2 dah ada dlm Pinky ku! Hmm..aku check Pinky, masih ada space untuk diletakkan barang lagi. Aku suh Jok tambah lagi 2 steel container untuk dimaximise Pinky dan tinggalkan seat termasuk driver seat.Itu tempat aku punyalah!
Hari ni aku jumpa roadblock hampir 3. Ky call bgtau dia nampak Pinky di traffic light. Hmm..terang juga mata Ky ni ya..dari IPD nampak traffic light yang berdekatan. Memang aku di situ pun sedang 'menjeruk jiwa'. Ya aku masih menjeruk jiwa dengan dia! Tapi hari ni aku agak cool dan aku redha apa sahaja kalau itu kesudahannya. Tapi dia tak mau aku ambil tindakan bodoh. Hmm..abis tu nak suh aku buat apa..Buat bodoh ajalah di waktu ini. Hoooiii..aku bukan muda lagi dan bukan tua lagi! Aku dah tak kuasa nak pertahankan hak aku yang belum tentu pasti lagi. Ky kata aku ada hak, tp itu orang sudah main kotor sekarang!Ky dah sedar sekarang ni dia terperangkap dgn tipu daya! Tapi bukan aku yang menipu dia! Maaf dari dia berbakul2 hari ini. Aku kata aku takkan maafkan dia sebab kalau aku maafkan dia,dia tetap buat salah lagi. Ya aku sabar aja! Tak apa, aku kena berkorban sementara sebab Ky perlukan kerja itu lagi. Aaaahhh..lupakan Ky sat ni lah! Bagi aku cool tanpa dia!
Kenapa ekk..adakah jodoh aku bakal berakhir juga kali ini. Apa silapnya! Aku pun tak tau. Tuhan sayangkan aku lagi,tak mau aku terjerumus dalam gelanggan silat tomoi dan silat Melayu! Nyatanya bila sedang berlawan, muka aku takkan maintain Diva lagi! Hahahah!

Semoga semuanya berakhir dengan baik. Amin! Win-win situation!


Tuan yang beri Bear tu ini orangnya! Celebriti yang tak boleh ditunjuk rupanya!

2 comments:

umi_e said...

ros... baguslah kalau boleh 'cool' daripada terburu-buru membuat tindakan yang mungkin merugikan...

* pilih dan buatlah yang terbaik...

roserose*MrsYusof* said...

Orang kalau sayang, dibagi tuba pun telan jugak!


*si dia tu bukan yg dlm gambar tak nampak hapa2 tu ya!!!

Dia lah yang saya pilih..Yang terbaik dan selalu menyakitkan hati saya gak!!!