Powered By Blogger

Wednesday 16 July 2008

Lembap or lembab sungguh!

Tak kisahlah..yang penting slow giler..Aku tak tahan. Semalam dah ada manusia yang pasang Wireless Router dalam ofis. Mungkinkah ini sebabnya slow then hari ni boleh terus dapat line internet tapi lamanya aku nak mencapai kepuasan dalam berinternet. Mengganggu kerja aku yang memerlukan email chalet untuk menghantar quotation kepada pelanggan. Boring betul!
Dalam pukul 10 lebih tadi, tiba-tiba Ky bgtau dia balik ke Pangkor pukul 6 pagi tadi dan sudah mau kembali ke tempat kursus di UK. Geramnya aku sebab dia beritau time dia dah nak balik. Kalau pagi2 tadi beritau mesti boleh manage time aku sendiri....hish aku nak sign off pc ni jap! Sakit hati!
Jenaka pagi ni dari merajuk jadi tak merajuk!
1)
Dia: Ni cuba dengar jap saya nak tanya? Boleh dengar tak saya nak tanya pendapat?
Aku: Cepat sikit orang banyak kerja ni! Apa dia?
Dia: Boleh beritau tak macam mana tak nak buat orang geram?
Aku: Apa kena mengena ngan sy?
Dia: Tadi baru u kata saya buat u geram..
Aku: Ntah apa-apa lah dia. Hahahahha!

2)
Dia : Manusia dan kita juga masa kecil2 ni dah dididik dgn cara mcm tu.
Aku: Contoh?
Dia: Takutkan anak2, contohnya 'ieeee..jgn pergi situ ada hantu!,nanti kang cicak datang baru tau' Jadi kita takutlah ngan hantu,cicak sebab awal2 dah diajar. Jgn makan tu,nanti tu hidup dalam perut. Taklah kita makan sampai ke tua!'
Aku : ohhhhh
Dia: Sama gak kalau orang tu takut ngan polis..sebut balai polis aja setengah orang mesti fikir 'bg keterangan nanti polis sumbat dalam lokap'
Aku(ini sudah kes sensitif) : Eleh u polis, mestilah u cakap mcm tu. Tak semua polis pk mcm u pk.
Dia: Taulah ,tapi itulah orang kata phobia. Saya faham.
Aku(dah bengang n malas nak BerDEBAT-ni pun punca DSAI jugak yg kena bg keterangan kes liwat dia tu) : nanti saya nak cakap ngan anak2 kecil kita 'Nak,jangan pergi karaoke & disko, kat situ ada hantu!Tengok macam ayah,dia kena tangkap ngan hantu pompuan masa pi karaoke & disko'
Dia: Nanti ayah kata 'Nak, kat karaoke ada hantu pompuan cantik2. Ayah & mak selalu pi karaoke. Ayah takut hantu lelaki skodeng mak! Sebab sebelum ayah kahwin ngan mak hang,ayah selalu skodeng mak masa di kat pulau dulu!'
Aku: Chehhhh!
_________________________________________________________
Ni baru balik dari hotel. Tadi baca berita kt online nst and DSAI confirmed dah kena tahan. Tadi aku berDEBAT ngan Ky psl dia kata mungkin tak ditahan(sumbat lokap) cuma disoalsiasat aja. Tapi aku kata tak mungkin tak kena tahan,mesti kena tahan punya. DEBAT aku lah yang terkeluar perkara no 2. Sungguh tak relevan DEBAT aku itu.
Tapi aku sedih lah pasal DSAI ni. Sapa yang tau sebab apa, taulah, Sapa yang tak tau nasiblah!
Ky tau napa aku emosi bab DSAI ditahan! Thanks darling for ....memahami diri dan siapa diri ini!
Chewahhh..dah nak sedih la ni..

Hari ni aku makan terlaluuuuu banyakkkk!

2 comments:

Amiene Rev said...

Tapi wireless sekarang ini sungguh hebat, dan tidak lagi cap ayam, sebab bila hujan turun pun, masih tetap laju, dan jauh sekali tersekat-sekat.

roserose*MrsYusof* said...

amiene rev,
Tak pasti apa yang menyebabkan lembap, tapi tempat saya ni tempat yang susah nak dpt siaran tv(kecuali astro) dan telefon coverage(kecuali maxis-2 bar dan celcom).
Mungkin sebab hujan lebat.Mungkin.mungkin ram rosak,mungkin.