Powered By Blogger

Tuesday 15 July 2008

Bz dan saja buat bz

Soundcard dah ok. Tapi semalam ram 512MB dlm CPU dikeluarkan oleh kroni kedai aku di Manjung. so bila keluar barulah boleh on pc ni. Last night I am surfing the internet and installing the new printer driver sampai pukul 4 pagi. Itupun sebenarnya tak mau tidur tapi memandangkan mata sudah ada eyebag sikit..baik tidur! Itupun selepas habis waktu(12 tengahmalam)bawa Pu3 pekena sup burung puyuh kat Teluk Muroh dulu. Aku pilih tomyam daging aja. Mengidam ni! Maklum lah malam semalam seorang kawan(Chairman Persatuan Pengusaha Hotel Pangkor) dating ngan aku selepas 2-3 kali dia mengajak aku keluar makan. Aku takut ngan dia! Ky bgtau nak keluar..keluar ajalah tapi sebelum pukul 12 mlm dan mesti berteman kalau takut keluar berdua dgn orang tu. Orang tu pun kawan Ky juga! Kawan kita orang tu kat dalam pulau guna keta Kancil kat Manjung, mak oii..terperanjat aku..Mercedes! Yalah dia punya resort kan! Pu3 kata napa aku tak suka orang tu,napa suka Ky? Harta bukan dijadikan ukuran,ingat tu!
Siang semalam aku cuma merayap2 aja lepas siapkan sales kit di hotel. GM aku bagi printer merangkap scanner and xerox machine baru. tapi without driver and aku terpaksa install(tu yang sampai ke pagi)
Ky sepatutnya berkursus semalam mulanya,tapi hari ni baru pergi. Itu pun petang! Aku nak hantar ke UK tapi dia kata tak payah sebab dah dapat kelayakan untuk dihantar oleh pemandu jabatan. Hmmm..Teringat sebelum dpt kenaikan,aku selalu kata 'Sabarlah,dh nak dekat pencen dpt pun tak apa!' Dia citer tentang ke*&^**an bos dia hinggakan aku kata 'Buduh bebenor' Tapi dia mungkin kekal di pulau. Aku tak kisahlah!Asal jangan jauh dahlah. Lunch tadi aku pi Restoran Cili Api yang aku bawa Kak ungku & co. Kami mkn daun2 dgn seketul ayam goreng!Dia suka sotong. Siap ngan sambal pelam lagi. Ada belacan lerr..buat hidung aku gatal. aku kena psycho pasal resdung ni,sampai bila tengok hidung Ky merah,Aku kata jgn mkn tu ,mkn ni ..nanti hidung berlubang!Sepatutnya batang hidung yang berlubang! Tak masuk akal lah pembelai muka di saloon hari tu beritahu macam tu.
Makan malam awal jugak. Macam2 aku dan staf makan!

Nescafe & Lai ci kang!








Nasi Goreng Ayam-Mie
Nasi Goreng USA-PU3







Tomyam Daging- Aku(dah 2 hari berturut2 ni..nak yang ni gak!)








DEBAT tadi aku tak tengok selepas aku mencari link siaran langsung tak dapat. Layan HellBoy 2 tapi aku tukar lak Harry Potter. Tertidur sampai ditegur pu3 'Madam,kok boleh tidor atas kerusi!' Aku jawab 'dah ngantuk,tidurlah!' Cover lah tu konon! Filem dah banyak ada tapi aku tak tau bila boleh nonton. Tadi siang aku layan Bella dari Episod 1 sampai 6. Kelakar gila!

2 comments:

Noushy Syah said...

Salamz Kak Ros..yum yum, but I want Chinese fried rice with extra shrimps and Cendul satu, ok?

I'm waiting..:p

Hhahaha it's funny when you say bz and sengaja berbuat bz...!

roserose*MrsYusof* said...

Salam noushy ku sayang!

shrimps? aduhh..gatailah nanti my resdung...hahahah!

mai sini...akak belanja kat tmpt akak..mai la..


hahahha..funny ekkk..weekday memang quit senang lenang..tapi jgn harap weekend..lemah lutut den!