Powered By Blogger

Friday 11 March 2011

Berjaga2 sekarang ni. Day 2-Happy Anniversary for 5th year perkenalan with Ky

Day 1- semalam.
  Breakfast makan roti sekeping,cereal with milk. lunch-bawal goreng,tahu sekeping,hati ayam sekeping.minum limau suam. Petang-makan roti berinti apple,n roti pandan, Dinner- apple pie dan kopi red guara

Day 2
Breakfast-coklate Ferrero Rocher
Lunch-ayam goreng(isi sahaja),tahu sekeping
Dinner 6pm - French Fries,Chicken wings 3 keping,muhsroom soup

Okay ke ni ?


Masaalah pekerja yg disyaki menagih dadah semakin meruncing.Aku dah tanya dia menghisap ke apa dan dia telah mengaku,Nasihat berbakul2 pun tak guna,aku syak dia bukan hisap ganja..dia hisap lain..kalau ganja mesti busuk gila...Dan mcm biasa kelakuan dia sentiasa aku perhatikan.Kalaulah boleh aku kata kat dia 'ko pergi berenti kerja aja,boleh tak aku tak nak tengok muka kau lagi'Tapi aku tak leh buat macam tu..nak panggil polis urine test tak leh..jaga imej.susahlah.nak cakap lebih,pekerja ni dimasukkan atas rekomen tuan punya hotel tempatku bekerja.Aku susah hati mcm ni.Aku penat asyik nak tengok kelakuan dia aja.
Penat.

5 tahun lepas,adalah kali pertama aku berjumpa Ky di pangkor.time tu dia datang dgn 2 org anak buah.Datang ke hotel dan terus dia gi lobi tanya nak jumpa pengurus hotel.
Aku ada dlm ofis dan perhatikan aja dari mula dia turun motor sampai la dia menuju ke kaunter receptionist.
Masa dlm ofis tu aku tengah bincang dgn staff psl kes another pengkid staff yg buat hal.
Terperanjat aku sbb kes apa yg polis dtg!
So F/O aku pun beritau polis dtg nak jumpa manager. Staff kat dlm ofis tu keluar dan Ky serta anak2 buah masuk ofis dan duduk depan meja aku .Ofis aku time tu mcm tongkang pecah kot..Tak ingat dah..
Bincang punya bincang,rupanya pasal staff aku di hotel di Pangkor yg disyaki menghisap dadah..
Depa nak check la masa tu..
Dari saat2 itu lah...berlanjutan sehinggalah kami disatukan menjadi suami isteri!Alhamdulillah.
Perasaan dan emosi aku tidak membazir dalam mengharungi cubaan dan cabaran
Aku bangga dgn dirinya! Dan amat sayangggggg sgt Ky ku  ni..

Hahah..Sayang kalau baca ni jangan muntah la pulak..
Cintaku suci hanya untukmu.Nanti sy balik hari Isnin,akan sy cuba ucapkan ini.tengok boleh ucap secaara serius atau look so funny.

No comments: