Powered By Blogger

Sunday 13 March 2011

Day 3 and Day 4

Lagi tak makan nasi,lagi macam ada sesuatu tak lengkap tapppppiii aku mesti semangat.Elakkan nasi,mee,spaghetti,mee hoon dan yang sewaktu dengannya.tapiiii...ada dah terrrrrmakan....

Apa ekk aku makan semalam..

1)roti telur,belimbing jus- breakfast yg agak lewat dlm pukul 12 tengahari

2)green salad,mixed fruits,spherd pie(ambik kooooo tpi makan sikit ajalah..masih ada separuh lagi-dah lah masin,tak sedap lak isi ayam tu)- lunch

3) waffle with one scoop of strawberry icecream

Rasanya mcm tak jadi aja dietku hari ini

Today
1)breakfast dgn teh o(kurang manis),roti 2 keping dgn butter and marmalade

2)lunch at 5 pm- Grilled fish  with some vege like brocolli,cauliflower,mushroom,young corn with bbq sauce. coleslaw yg ada langsung tak ku usik sbb aku mcm dah haramkan kobis tpi cauliflower pun bunga kobis..bengong sekejap rasanya.

Harap malam karang aku tidak menginginkan apa2 pun utk ku jamah.Let's the fat to be away soon!

Dah 5 hari tak jumpa suami yg dicintai,dulu malam2 nak nangis(mengada2 aja) tp sekarang dah ok ,rindu jugak tapi aku isi masa dgn sungguh bz iaitu fb dan tido. Malam semalam balik dari MOD hotel terus mengadap tv tengok Fasha Sandha.walaupun dia a bit weird tp lakunan dia..wonderful for me..watak sebagai wanita curang kepada suaminya..alahai siannya cik Roy tu..teringat kisah seorang kawan yang menangkap isterinya sendiri yang curang.kena tangkap basah lalu dia pun ceraikan isterinya.Hinggakan dia menduda hingga 15 tahun..itu lah kwn ku H tu.Penah gak ngorat aku dulu masa aku niaga ..sampai sanggup formatkan hard disk komputer aku lebih 3 kali lah.(masa tu zaman baru kenal internet thn 2001).Hahah..kelakar..
yg best,pagi kami sampai dari Perak tuk majlis nikah kami,itulah waktu jumpa H di depan bangunan Telekom di Jalan Zabedah dulu. Boleh ke H tu kata 'kahwin juga kau ya Mah..' chetttt!
Dan kali ke dua jumpa dia, dgn Ky sekali dan berborak sama2 dan dia tak segan2 btau yg aku rakan2 bual2 dgn dia dan kwn2.Thanks to hubby yang sungguh sporting di kala itu dan tidak langsung mempersoalkan aku dengan kawan2ku.Kalau lain lelaki lah agaknya(walau tak semua),pasti dimaki hamunnya isteri!
Itulah Ky yg sungguh faham dgn perangai ku,sudah ku nyatakan sejak dari dulu. ..in the real life 'ramai boyfriend dari girlfriends' dari kecil sampai ke besar. laaaa..dari Fasha Sandha sampai ke kisah lain lak.

  Ky dah janji ngan aku,kalau aku boleh kembali semula ke zaman mudaku dulu,maksudnya berat. lah..muka mana boleh balik zaman sekolah atau remaja! Dia nak bagi hadiah..tp aku tak boleh dan tak mau membayangkan apa yang dia nak beri. Aku cuma harap biarlah hanya ayat aja supaya aku tau jaga berat badan aku. Tapi kalau dia beri sesuatu yg aku inginkan bagusnya....materialistik la ko ni (marahku kepada diriku sendiri)

  Malam ini ada Chinese Wedding lagi di sini..harap everything will run smoothly sbb reportku semalam sudahlah amat cantik dan panjang berjela2 dan aku tak sabar utk membacanya pada hari Isnin ni kerana aku akan membaca seperti membaca berita.Yeah!!!tak sabar!!!Bagi yg dengar tidur atau pun terbeliak biji mata.

No comments: