Powered By Blogger

Wednesday 13 April 2011

Minggu berkerja kuat

 Sejak cuti seminggu pada minggu lepas,minggu ni kena kerja kuat2.

Masa balik ke Perak naik bas ekspress dpt single seat.So tidur aja la.Tp bas tu cuma sampai KL aja.
Aku bawa balik ekstra beg yg lagi berat dari 3 beg yg aku ada sebelum ni.Maklumlah mak dan ayah balik dari Mekah dan bawa balik utk anak2. Untuk cucu2nya pun dia bawakan.Alhamdulillah,Walau pun anak2 ku hanyalah anak tiriku,namun mak dan ayah tetap juga anggap mereka cucu mereka.

  Ingat kan bas akan turun ke Terminal di Bkt Jalil,rupanya kat Terminal bersepadu BTS.Angin satu badan aku!
Nasib ada PR dari staff yang tengok aku mcm ayam berak kapur cari kaunter tiket.
So kena naik bas utk ke Bkt Jalil,nasib aku baik lagi sebab pemandu bas tu peramah dan dpt release tension aku.
Dah lah aku merengkek2 bawa beg,dpt lak aircond dlm bas.Lega sungguh.
Sampai di terminal Bkt Jalili,biasalah ulat2 tu..so dpt bas ke Manjung.
tunggu hampir 30 minit barulah bas sampai..oklah aku tido lagi.

Sampai di Manjung,Ky dh tunggu.Dlm kereta, dia beri aku beg kecil warna hitam yang ada kamera. For you katanya..Thanks hubby!

  Malam tu balik Manong n before that ambil anak2 di KK.Tp yg ikut hanya Azim aja,Azam tu pasti emaknya tak beri ikut...pantanglah konon takut hantu setan teman kan dia nnti.Pecaya sgt benda2 khurafat ni..susah nak cakap n ajar dia..Dia aja yg betul.
  coverage broad band langsung tak dpt..hampeh betul la..
  Esok pagi2 dah pi pasaar kecik Manong tunggu ikan..mahal betul ikan2 tu..kembong aja RM11 sekilo,kerisi dan pelaling RM7 sekilo.. Beli sbb aku teringin nak masak asam rebus nenas.

  Bila masak kat umah mak mertua kena ikut peraturan dapur dia..Dah dpur dia,ikut ajalah aku ni..sampai nak isi ikan pun aku tanya kat mak mertua aku 'mana bekas kecik mak tu ya ' hahah..saja aja aku ni..bikin mak mertua aku kena bangkit dari duduknya.Yalah karang aku guna bekas yg tak sepatutnya kena jerit..kena jerit nnti hati aku panas..so terpaksalah aku buat2 tak reti.
  Asam rebus tu aku yg masak. Kak ipar aku sibuk utk siap masak rombongan yg katanya akan dtg 2 petang..Tiba2 kul 11 dh sampai umah.Asam  rebus dah seleasai,aku bagi signal utk keluar dan dia ikut aja.Yalah rombongan belah perempuan yg akan nikah ngan anak kakak iparku dtg hanya berempat org.Ingatkan ramai tadi..sampai masak mcm 50 orang makan.
So keluar rumah gi KK,amik Azam dan terus gi  kedai emas yg kita dah tempat subang dan cincin serta loket,
And aku berkenan ngan satu gelang..Hubby pun berkenan gak.So kita booklah barang tu..Dah org suka.
Aku lagi suka!!!

No comments: