Powered By Blogger

Sunday 17 April 2011

Impian dicapai

 Tpi bukan aku sendiri yang menggapainya..ada yg memberi..Kamera 18 Megapixel,Oven dan Stand Bowl Mixer.
  Wah kalau begitu tahun ni raya,aku akan buat kuih sendiri..yeah..planning thn ni raya mesti lah di BP ,mesti balik sebelum Raya pertama..sbb raya ke 4 rumah mak mertua buat lagi function wedding cucunya..Ky's sister's son who are getting married.
  Two days being cold and just today baru aku tau napa dia begitu.La...napa tak btau tp yg penting..napa tak tanya kenapa aku lambat sampai rumah. Ky ingat kalau aku balik lewat,tak yah balik sbb katanya lewat2 malam balik rumah bahaya..Tp dia lupa aku penah dari Mjg kul 12 mlm sampai BP 7 pagi.Penah dari Shah Alam kul 11 mlam ,smpai Kampar kul 1 pagi..Dia lupalah tu.
  Aku faham suamiku ni risaukan aku kalau balik2 malam.sbb kena menempuh 90 km.Tp aku lebih puas hati walau telah menempuh 90 km,dan balik rumah nampak dia.Itu dia takkan faham kot..hmm..
Perasaan isteri2 yg susah agaknya org lelaki nak faham,Paling dia ingat aku tak percaya dia kalau duk umah sorang..hmm Tak tau nak kata.
  Sabtu lepas dpt bawa Peter ke Kampar.rasa selesai tugas aku sebagai pelbagai cara utk aku promote tempat hotel ku ke mata dunia.
  Kena bawa omputeh br boleh promote.sbb omputeh tu ada blog yg hebat. Orang putih yg gila dan lebih bagus pengetahuan dia dari orang Malaysia. Sbb tu aku panggil dia Half 1Malaysia.tp hakikatnya Peter dari Holland yg sudah hampir 20 thn duduk di Malaysia.Biarlah hati dia terbuka utk kahwin orang Malaysia dan orang Islam. Amin!
 Bila bercakap dgn dia dalam kereta semasa perjalanan pulang dari Kampar. Aku menangis bila ada sesuatu tentang agama yg dia nyatakan dia tak percaya Tuhan tetapi aku telah mengaitkan kepada dia bahawa 'God is great' dan apa yg kami bualkan itu aku relate to suatu surah Al Ansar.Aku beritau dia aku bukan lah orang yg pandai utk sebut pasal agama tp aku btau kehidupan kita adalah kerana Tuhan!
Aku mengalirkan airmata bila sebut itu..Sedih aku bila ingat itu!

No comments: