Powered By Blogger

Thursday 19 June 2008

Perbandingan Leo dan Taurus


Leo and Taurus
You are one of the four fixed signs of the zodiac, along with Taurus, Scorpio and Aquarius. When you meet up with another strong individual such as a Taurus, you will each have to learn to give and take within the boundaries of the relationship.

You have a big and tender heart, giving generously to your partner as long as you are receiving plenty of love, affection and attention in return. Your Taurus lover seeks simple pleasures and can be very sensual. The Bull is ruled by the planet Venus, which places a tremendous emphasis on the value of love. The two of you come together with a strong sense of love already established within. The work is to become receptive and open to the needs of the other. In this way, both of your unique ways of sharing affection can be readily accepted by each other.

You need a lot of attention. Taurus needs a lot of touch. You both have the capacity for unwavering loyalty in love, but you also each can be quite stubborn in your own individual ways.
Without relief from harmonious placements of the Moon, Venus or Mars, your relationship can turn into a battleground where there will be no winner. To find out about the compatibility of your Moon, Venus and Mars, click here.

Ultimately, if you can get past your own self interests and learn to give freely to your Taurus mate, this can be a dynamic match with lots of material abundance and goodwill.

Rancangan yang dirancang selalu tak menjadi. Dahlah dia balik dari kursus secara mengejut. Rancangan aku amik off day pun terbantut juga. Tak apalah lain kali ajalah.
At least kita dapat dinner and lunch sama2. Petang ni kena jadi volleyball coach. Alahai! Tu yang sebab rancangan nak ke bershopping tak menjadi! Ikut hati aku dah plan nak beli sesuatu untuk dia dan aku.
Aku dah dapat lagu terbaru yang jadi caller ring tone kami dua...
Staff Indonesia aku pun suka ngan lagu2 terbaru yang aku tak kenal langsung penyanyinya! Heheh..
Dua hari lepas, seorang pegawai dari KDN datang untuk recce tempat aku yang akan dijadikan tempat untuk gathering staf2 KDN. He looks so familiar tapi aku tak kenal..Dalam hati aku 'Macam kenal tapi aku tak tau sapa'
Boss dia bagitau 'Puan tak kenal ke dia tu? '
Aku : Hmm..penyanyi nasyid,rock atau pop?Pelakun ke ?Maaf lah saya tak kenal lah sebab dah lama saya tak concerntrate tengok tv.(jawapan yang sangat ikhlas untuk tidak menyakitkan hati dia jika betul dia artis atau apa pun)
Boss dia: Main bola utk My Team..
Aku : ohhh..saya tak kenallah..Yang paling akhir2 pemain bola saya kenal pun..Khalid..
Pegawai sorang lagi : Khalid Jamlus?
Aku : Takk..Khalid Shahdan..Rizal sukiman,anuar Abu Bakar..Anak2 Pak Wahid yang 3 orang tu..hehehhe(sambil ketawa)
Footballer: Khalid Shahdan tu coach saya..Sapian & Mazlan anak Pak Wahid tu saya kenal..Macam mana ada 3 orang?
Aku: Tu lah kawan baik saya ..Sazali tapi tak berapa jadi main bola...sebab dia tak dengar nasihat saya...hehehhe.
Boss: Macam mana dia nak dengar nasihat kalau awek dia cari orang lain..
Aku dalam hati: Eh elelekkk..orang tua ni..
Aku : heheheh..dia tak pandai jaga saya! Dia famous sebab main bola..saya tak famous sebab saya tak main bola.

Itulah serba sedikit citer kelakar aku.
Pagi2 tadi, footballer tu call 2-3 ..siap nyanyi2 lagi dengan caller ringtone baru aku..Kayalah kau Maxis dapat customer macam aku! Closed deal untuk Hari Keluarga mereka!
Masa lunch tadi dia call lagi..biar betul..benda yang sama disampaikan! Berani pulak ajak keluar.
Aku jawab depan Ky : Jangan...nanti kasih kena bahagi2kan dua. Susah kang! Ketawa budak tu.Macam2 hal@

Jawapan aku buat Ky berkerut dahi aja sambil dia tersengih! Apa yang dia fikir aku tak tau. Lepas hantar Ky balik kat jeti,aku balik resort,hujan selebat2nya. Yalah ,dah berapa hari panas gila!
Harga barang naik menyebabkan semua naik. Aku pun kena naikkan saham kot. So far, saham tinggi lagi kot...Apa yang kot???? Aku pun tak tau.
Melalut2 dah..Rest day tak jadi, aku terus punch masuk kul 1.30 pm. Kira bekerja lah hari ni. Nak tengok Ky main bola tampar, tak mungkin aku nak tengok..Cukup lah dulu. sekali di Astaka, sekali team dia lawan Geng Jurnal!
Aku buat flyers aja lah! Mengadap pc ajalah!

4 comments:

SiR KinG TiGeR said...

Rosevsky
TQ datang blog aku. Ko tengok2 kan aku ni Gemini, orang kata playboy tapi dah 2 kali aku yang kena main pulak, playboy mendanye? Hotel memang bidang aku, dulu aku buat resort sendiri kat Kuantan, bila becerai aku tinggal sehelai sepingang sebab bisnes nama exwife aku.. nasib.. nasib. Owner Seri Bayu kat Lumut tu dulu staff aku, dia lembut2 tapi berjaya, lembut2 ular kena patuk pengsan 2-3 hari baru pulih ! Aku salute dia , ada wawasan. Nanti lah aku keLumut nanti jumpa ko ! Bio le Lumpur pulak ke Lumut

roserose*MrsYusof* said...

Datok;
Terima kasih kerana datang. Ini mesti si antimamak punya reccomendation buat Datuk dtg sini!

Untuk pengetahuan Datuk,Zul dah jual pun Seri Bayu kat Pangkor tu.Owner sekarang Datuk Wajidi punya,ex ADUN Pangkor before Dato Dr Zambri.

Bab horoskop tu,leo dan taurus aja yang sy suka copy and paste dalam blog. Sorry ya Datok Zeq,apa kata Datok tanya kat tuan antimamak yang genius,brilliant dan bijak pandai tu. dia bijak baca orang kan! Pesan kat dia, jangan buat itu macam!!!!

spyz said...

ros,
saja sign tanda aku dah sampai sini...

Anonymous said...

Spyz,

Sedap & sejuk hati aku bila kau sign. At least ada kawan-kawan yang ingat kat aku.

Ni kau kata aku tenggelam timbul..Aku tak pernah tenggelam,mentang2 aku jauh dari korang semua..(ni aku merajuk spyz...)