Powered By Blogger

Sunday 31 July 2011

Ramadhan sudah

Hari ni planning nak balik Manong tak jadi. Sebab lewat. Brunch di Restoran Pok Ya yg terkenal ngan nasi dagang. Tapi servis is very bad! Makanan dia dah siap ..cuma nasi putih patut bagi orang self service,tak perlulah dia punya pelayan cedukkan..Aku sudah naik angin menunggu nak dpt nasi sikit punya lama...lepas tu muka tak mesra pelanggan..
Kalau aku punya kedai tu,aku pasti bagi amik nasi sendiri tu aja..Bior mereka nak amik byk atau sikit..They are chargeable anyway. Lagi bagus kalau dpt free flow punya nasi.
Ishh udah2lah...karang kalau aku berbisness lain lak jadinya.

Lps tu blik rumah sbb hubby ku ni mesti merehatkan diri dulu sebelum keluar ke Tesco.Itu pun dia terbawa ke Econsave tp aku tetap dgn pendirianku. Lebih suka Tesco dr Econsave.
So shopping sakan lah kami berdua.lebih excited beli loyang,brush utk sapu telur kat atas biskut..nak buat kuih rayalah..tak ada lah kuih susah2,yg senang2 aja..yg penah ku buat bisness thn 1998 dulu2. hehehhe..beli punya beli...butter lupa beli so projek kuih tak leh mula sekarang..harap2 keinginan utk buat kuih ni akan terlaksana.Cornflake ,oat,suji,tat nenas sudah dlm kepala.Semprit pun.See,semua kuih lama2kan.Nanti aku try buat kuih moden2 ni..hahaha..tengok resepilah kita..
Lagi pun aku ingin hargai apa yg telah diberi kepadaku. Ky belikan oven hanya kerana aku suka memasak gamaknya!!! dan ada satu lagi keinginan ku utk dptkan stove elektric.senanglah tu..kalau dpt satu tungku atau dua tungku ke..lagilah bagus..Manja2 sekali sekali apa salahnya..betul tak?
Dgn sapa lagi dapat aku bermanja kalau tak dgn suami..takkan nak manja ngan suami orang lain lak..
atau manja ngan emak ayah ke...harus ada yg jeles nanti. So aku lebih selesa begini.

Semalam ayah called me just to wish my belated birthday on 26th July. And definitely lama tak sebut 'I love you Ayah'...sejak dia buang telefon dia few months back. Harapanku pada ayah,jgn ada kontroversi lagi. And both of us risau about the conflict..hmm family is always family ..ada aja..tp air dicincang takkan putus.

Ky buat special dish today. Dia masak utk makanan dinner. Dinner awal pada pukul 5 petang.

Ini adalah chicken Chop resepi suamiku!

Lepas makan aku tanya dia 'mana ayamnya?'
Dah cincang..padanlah aku dengar bunyi chopping board dan pisau besar berlaga2 dgn laju.

Mcm chef la pulak suamiku ni.
Aku cuma tolong siapkan kuali dan panaskan minyak.

Lupa nak suh dia guna virgin olive oil tadi.












Ini pulak herbs baked potato aku yg masin ..sbb tak betul2 marinate kot..lapar punya pasal dan teruja ngan Ky yg masak utk early dinner . Thanks hubby,sedap dan terasa sungguh..Nnti my turn lak ikut the same recipe.

No comments: