Powered By Blogger

Friday 7 November 2008

Family Day di Hotel!

Malam tadi kami berstimbot(Kak Ungku, jangan marah..sekarang ni lagi suka berstim2)..Teruk gak kami dera staff Ky yang first time berstim bot. Aku seronok tengok dorang makan. Aku? sibuk melayan tetamu semua, sampai makan pun disuapkan..Tak kisahlah sebab kami dipanggil loving auntie and uncle! Kurang asam bebudak!

Ky kalau datang dinner memang semua orang (staff hotel) suka melayan sebab dia peramah bebenor! Don komen 'Madam sama bapak macam gaya orang2 muda,persis seperti happy macam kami' Hahaha! Yang penting jiwa muda!

Mak dan ayah aku agak slow dalam menerima gossip2 liar setelah aku meminta detail mereka untuk diisi dalam borang. Dulu sibuk tanya pasal hal kami, sekarang ni dorang macam 'terkejut' dan aku rasa macam jauh hati. Takkanlah bab macam ni, aku kena handle sendiri. Baik dari dulu aku pi nikah kat Siam aja..Lagi senang. Tapi aku kena sabar dalam menghadapi prosedur yang aku rasa remeh temeh. Entahlah, rungsingnya aku bercampur dengan boring sekali. Tapi apa2 pun,kena tunggu dan lihat.
Hari ini sampailah Isnin, aku kena mengangkat tugas sebagai 'acting GM'. GM outstation. Semua terlambak ke atas kepala aku! Pening kepala aku dibuatnya. Staf aku yang ramai di hotel jika dibandingkan di chalet buat aku pening kadang2 tapi aku tak nak stress sangat dengan dorang.aku nak semua kerja dibuat dengan sempurna dan tidak menyusahkan kepala otak aku. Tapi mana ada yang sempurna dalam dunia. Dalam aku sibuk mengingatkan mereka, kesilapan dari mereka tetap berlaku. Aku pun tak faham kenapa mereka tak faham. Aku rasa penghalang bahasa antara kita tidak menjadi masaalah tapi mereka malas berfikir,ambil senang aja! Tak kiralah trainee dari luar atau dalam Malaysia. sama aja! Insya Allah, dorang akan tau apa yang cara lebih untuk aku dan hotel.
Kereta sebenar aku sudah pun sampai malam ni. I am going to miss my Pinky. she will be hand over back to the owner. And I will get my Mr Red of Satria(2 doors). Wuiyooo! Racing maa! And I was hoping that I will easily adapt myself with the new car.

No comments: