Sunday, 2 February 2014

Masa lapang bersama keluarga pada CNY 2014

















Ky ambil anak2 di Manong, sorang lagi tak ikut. Dpt info anak besar pun akan balik tp tak tau lak bila baliknya.

Aku tak kisah la depa balik ke tak..sama aja..balik ke tak balik..tp Ky kot yg rindu anak2 sangat. Aku ok aja..(perkara yg fakta..aku hanya ibu tiri,sayang gak mereka tp mereka ada lebih yang hak sayangi mereka)

Malam2, dpt kejutan yg si anak n isterinya lagi sejam akan sampai...See, I don't like surprises..
harap Ky faham. N i thought the conspiration  between them. Melompat la aku dari katil.

Tak nak la dorang dtg tp tak ada makanan di rumah..lewat tak lewat ,aku siap dah an makan gak..walau Ky dh suh anaknya makan di luar...tp aku  tetap ibu walau mcm mana pun..kenalah siapkan..

So yg dah lama tak balik tu buat muka innocent aja. Tiada perkataan yg diberi utk maaf atau pun apa aja..
Pelik!agaknya mmg tak reti kot..tulah budak2 sekarang..Tak kisahlah..dah
besar dan dah kahwin,dah nak ada anak pun dalam masa  7 ke 8 bulan kan...Belajarlah kehidupan ngan matang lagi.


Kesopanan,Kesusilaan dan Jaga hati itu sudah jauh  dari akhlak2 yg diajar.
Semoga mereka sedar satu hari nanti..Kasih sayang bukan DUIT semata!



No comments: